Ακούστε τα ΜΑΝΤΑΤΑ !

Ιδιωτική ιστοσελίδα.
Άγιοι _ Θεόδωροι _ Γρεβενών , υψόμετρο 812 μ. (πλατεία), κάτοικοι 143.

Λεωνίδας Λόλας, Συνταξιούχος Δάσκαλος (leololas@gmail.com)

Ζωή χωριού

Ο πρώτος χιονιάς του Δεκέμβρη
15 - 17 του Δεκέμβρη 2023
Καλομάθαμε με τον καλό καιρό που μας χάιδευε το Χινόπωρο και τώρα, που ήρθε ο Χειμώνας, νομίζαμε θα συνεχίσει τα ίδια κι αυτός.
Αφού μας ξεγέλασε με μια βροχή -στους Αγίους Θεοδώρους Γρεβενών- την Παρασκευή, άρχισε να χιονίζει το απόγευμα και το συνέχισε μέχρι την Κυριακή!
Δεν είμαι στο χωριό αυτές τις μέρες. Με χαρά, όμως, είδα πολλές αναρτήσεις με φωτογραφίες και βίντεο από ανθρώπους του χωριού μας και το φίλο μας, το Γιώργο Βλαχόπουλο (Γρεβενιώτη) από τα Γρεβενά.
Καλό χειμώνα και καλά Χριστούγεννα με άσπρες μέρες!
Το δράμα της Θεσσαλίας
17 του Σεπτέμβρη 2023
    Είναι μεγάλο το δράμα που περνούν οι κάτοικοι της Θεσσαλίας τόσες μέρες μετά την πλημμύρα του κάμπου (4 του Σεπτέμβρη)!
    Πού να κοιμηθούν οι άνθρωποι στο σπίτι τους, τώρα, που ξαναβρέχει; Κι αν κοιμηθούν εκεί, ποιος τολμάει να κοιμηθεί στο ισόγειο ή και σε χαμηλό ανώγειο;
    Έχασαν τα πάντα με τον "Κλέαρχο" και χάνουν και τον τόπο τους!
    Όλη η Ελλάδα τους συμπαραστέκεται, αλλά άλλο να τους συμπαραστέκεσαι κι άλλο να ζεις εκεί !
    Συγκινητική ήταν η κινητοποίηση κι η προσφορά όλης της Ελλάδας, όπως και του χωριού μας για βοήθεια!
    Οι δυο σύλλογοί μας ζήτησαν από τους χωριανούς μας να προσφέρουν βοήθεια κι ο κόσμος ανταποκρίθηκε πάρα πολύ!
    8 αγροτικά μετέφεραν την αγάπη του χωριού μας στα πλημμυρισμένα χωριά της Καρδίτσας (Παλαμάς κλπ) κι η προηγούμενη Κυριακή έγινε, πραγματικά, "μέρα αγάπης"!
    Συγχαρητήρια, στους οργανωτές συλλόγους μας και στους κατοίκους του χωριού μας για την προσφορά τους!
Λεωνίδας
Εικόνες από την παιδική γιορτή
14 Αυγούστου 2023
    Μια όμορφη γιορτή, αφιερωμένη στα Αγιοθεοδωριτόπουλα, διοργάνωσε ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος των Αγίων Θεοδώρων Γρεβενών το Σαββατόβραδο, 13 Αυγούστου 2023, στην παλιά Παιδική Χαρά.
    65 παιδάκια και πολλοί γονείς έλαβαν μέρος στην απολαυστική και δροσερή γιορτούλα, που χάρισε μπόλικο γέλιο και διάθεση σ΄ αυτούς που έπαιζαν κι αυτούς που έβλεπαν απ' έξω!
    Μικροί και μεγάλοι έμειναν ευχαριστημένοι κι έδωσαν τα συγχαρητήριά τους στους διοργανωτές.
    Συγχαρητήρια σε όλους!
Ομορφιές του χωριού μας
17 του Ιούνη 2023
    Τα πολλά νερά της εποχής έκαναν καταστροφές στη φύση, μα ομόρφυναν και το περιβάλλον!
    Παντού ατέλειωτο πράσινο και όμορφα λουλούδια!
    Απολαύστε τα κι εσείς!
Εικόνες στην πλατεία μας
3 του Ιούνη 2023
    Βγήκαμε από ην εκκλησία κι είπαμε να πιούμε καφέ στο καφενείο, στην πλατεία του χωριού μας. Μια λεπτομέρεια τράβηξε την προσοχή μας και καθήσαμε στις καρέκλες κοντά στον πλάτανο. Εδώ συνδυάσαμε ήλιο και ίσκιο για τον παπά μας και τους ψάλτες. Γεράματα, βλέπεις..., πλην του παπά Παύλου. Όλα μας φταίνε! Παραξενιές γερόντων...
    Διαλέξαμε τη θέση μας, παραγγείλαμε το καφεδάκι μας και ρίξαμε τη ματιά μας στα στολίδια του πλάτανου.

Η Μαρία κι η Εύα έβαλαν λίγη από τη φαντασία τους και προβάλλουν, γελαστές- καμαρωτές, το αποτέλεσμα.
    Εσείς τι θα λέγατε για την εικόνα αυτή;
    -Το στόλισμα κι η περιποίηση του πλάτανου θα συνεχιστεί, μας είπαν, και το περιμένουμε.        Να δούμε, πού θα φτάσει η φαντασία τους...
    Σήμερα ο "καφές" ήταν ωραίος!
Μαγιάτικες εικόνες
31 του Μάη 2023

Είδα το απόγευμα πως δεν είχε σκοπό να βρέξει και πήρα την απόφαση να πάω στο καφενείο, περπατώντας κάποιους δρόμους του χωριού, και να σας δείξω ομορφιές του βροχερού και κρύου Μάη, πριν ξημερώσει ο καλοκαιρινός Ιούνης.
    Στάθηκα πρώτα στην είσοδο του σπιτιού της γειτόνισσας Μαρίας, χήρας του ταχυδρόμου Θανάση, με την αναρριχώμενη τριανταφυλλιά, που, φορτωμένη με όμορφα κόκκινα τριαντάφυλλα, αγκαλιάζει κάθε χρόνο το καμπυλωτό πάνω μισοστέφανο της σιδερένιας καγκελόπορτας.
    Αυτήν την εποχή είναι χάρμα οφθαλμών!
    Απέναντι, στην αυλή της Ίνκας, τα κόκκινα τριαντάφυλλα κι ένα έλατο τράβηξε την προσοχή μου με φόντο το σπίτι του Σαμαρά. Έμοιαζε αγέρωχο !
    Προσπέρασα κι άλλες όμορφες γωνιές, χωρίς να τις απαθανατίσω.
    Έφτασα στο σπίτι του φίλου μου, Θανάση, και, περιμένοντας να ετοιμαστεί, λευτερώθηκε η ματιά μου στην αυλή του, όπου ένα ακόμη έλατο ομορφαίνει το τοπίο. Το συντροφεύουν από τη μια μεριά η καλλιτεχνική βρύση του Θανάση κι από την άλλη μεριά η γωνία του βωβού Νηπιαγωγείου.
    Έβγαλα το κινητό μου και το φωτογράφησα. Πράσινο όλο το χρόνο και στολισμένο τα Χριστούγεννα! Συντροφεύει το Θανάση χειμώνα καλοκαίρι.
    -Φύγαμε! είπε ο φίλος μου και τραβήξαμε για το καφενείο.
    Μας περιμένει η όμορφη συντροφιά των συνταξιούχων.
    Καληνύχτα, Μάη!
    Αύριο περιμένουμε τον Ιούνη και, ίσως, το καλοκαίρι!
Δημητρίου Κλησιάρη
40/νθήμερο Μνημόσυνο
28 του Μάη 2023
    Το σαρανταήμερο μνημόσυνο τελέσαμε σήμερα στην εκκλησία του χωριού μας για τον αείμνηστο Δημήτρη Κλησιάρη, που έφυγε πλήρης ημερών.
    Ο ιερός ναός των Αγίων Θεοδώρων γέμισε από ανθρώπους που ήθελαν να τιμήσουν τη μνήμη του αείμνηστου Δημήτρη.

Ο αγρότης Δημήτρης Κλησιάρης, που γεννήθηκε στο Διάκο Γρεβενών κι έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του στο χωριό μας, από την ίδρυση των Αγίων Θεοδώρων Γρεβενών το 1970, υπηρέτησε φιλότιμα τους Αγίους Θεοδώρους, στο παγκάρι, σχεδόν σε όλη του τη ζωή.
    Αιωνία η μνήμη σου, Δημήτρη!
Μάης δροσερός ή βροχερός;
24 του Μάη 2023
    Ξυπνάμε το πρωί, ανοίγουμε το παράθυρο κι ανοίγει το μάτι μας ευχάριστα και με κέφι. Λιακάδα, και γαλανός ουρανός!

Θα λέγαμε πως ήρθε το καλοκαίρι, αν ξεχνούσαμε τη νυχτερινή ψυχρο-δροσούλα.
    Το ατέλειωτο φετινό πράσινο κατακλύζει τα πάντα!
    Κόψαμε τα χόρτα τρεις φορές κι έφτασαν πάλι στο γόνατο!
    Ελάχιστα φρούτα γλίτωσαν από τις νυχτερινές ψυχρούλες. Ελάχιστες κι οι στεγνές μέρες, για να μπορούμε να μπούμε στον κήπο. Πώς να φυτέψεις; Πώς να σπείρεις; Να περιποιηθείς τα φυτά;
    Το μεσημεράκι, άιντε κατά τις τρεις, τα σύννεφα προβάλλουν αργά αργά από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα κι ανταμώνουν στο σημείο συνάντησης, το κέντρο του ουρανού.
    Κανείς δεν ξέρει αν θα βρέξει ή θα προσπεράσει τον τόπο μας η βροχή. Κι αν ρίξει χαλάζι;
    Ανάλογα θα έχουμε ένα καλό απόγευμα με εργασίες στον κήπο ή μια νοτερή βραδιά, που θα ζητάει το άναμμα του τζακιού.
    Πράσινο και λουλούδια με ήλιο το πρωί για Μάη δροσερό και βροχές και καταιγίδες με πτώση θερμοκρασίας το απόγευμα για Μάη βροχερό και κρύο!
    Το χαλάζι δεν μπαίνει στον προγραμματισμό και δε χρειάζεται.
    Βροχή, βροχή, βροχή! Ατέλειωτη βροχή!
    Πότε θα πούμε "Καλό καλοκαίρι";
Μεγάλη Παρασκευή!
14 του Απρίλη 2023
  Τον είδαμε το Σάββατο στην ανάσταση του Λαζάρου,
  Τον υποδεχτήκαμε την Κυριακή των Βαΐων με βάια,
  Τον παρακολουθήσαμε τις πρώτες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας,
Αριστούργημα κι εξωτερίκευση ψυχής η βάση της "Σταύρωσης"
(συγχαρητήρια στον π. Παύλο!)
  Τον σταυρώσαμε χτες - βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης - και σήμερα κάναμε την αποκαθήλωσή Του.
  Το βράδυ θα ψάλουμε τα εγκώμια της Παναγίας, και θα Τον ενταφιάσουμε.
Ο καιρός παρακολουθεί το δράμα των ημερών... Ψιχάλισε πριν λίγο...
  Καλή Ανάσταση!
Καλημέρα, άσπρη  μέρα!
17 του Μάρτη 2023
    Αποβραδίς οσφριζόσουν την παράξενη ατμόσφαιρα στο χωριό. Κρύο πολύ και παράξενη ησυχία.

Το πρωί ανοίξαμε το παντζούρι κι η έκπληξη ήταν ... άσπρη! Λευκά τα πάντα!
    Καλό χειμώνα ή καλή άνοιξη;
    Μάλλον, καλό Πάσχα!

Μαργαρίτα με ζαρκαδίσια μανιτάρα
15 του Δεκέμβρη 2022
    Οι εκπλήξεις των ημερών συνεχίζονται από ανθρώπους, μανιτάρια και καιρικές συνθήκες!

Χτες έφτασαν στην αυλή μου οι μαμάδες - μανιτάρια και σήμερα ακολούθησαν οι γιαγιάδες με τα εγγόνια!
    Νέος κι επίδοξος μανιταρο-κυνηγός αναδεικνύεται στο χωριό με τη δράση του ο Νίκος Βέντζιος. Κι ενώ πήρε σύνταξη - συνεχίζει το επάγγελμά του ελεύθερα στη φύση : Συνέλαβε τις γιαγιάδες, που απήγαγαν τα εγγόνια! Μου τα παρέδωσε κι ήταν σίγουρος πως θα τα προσέξω δεόντως...
    Μπήκα στον κήπο, μάζεψα, πράσα και πρασόφυλλα, κρεμμυδάκια και κρεμμυδόφυλλα, σπανάκι, ρόκα, μαϊντανό, διάφορες πιπεριές, ντομάτες και ντοματίνια κι ήρθα στην κουζίνα.
Καθάρισα τα πόδια και το σκουφί της μεγάλης μανιταρο-γιαγιάς. Πήρα το μεγάλο ταψί, αλάτι, πιπέρι, ρίγανη, καυτερή πιπεριά (μπούκοβο), σκόρδο, κρεμμύδι και πατάτες,

Έκοψα σε τρίποντα (περίπου) τα φύλλα και τους βλαστούς και σε φέτες τσιπς τις πατάτες, ντομάτες και κρεμμύδια, ενώ έτριψα το σκόρδο σε ψιλά κομματάκια.
    Ύστερα άρχισε το στόλισμα του ταψιού με την πραμάτεια μου.
    Άλειψα το ταψί με λάδι κι έστρωσα λίγα πράσινα φύλλα. Τοποθέτησα στη μέση του ταψιού (πάνω σε ελάχιστα πράσινα) τη γιαγιά - μανιτάρα και τα ράντισα με λίγο λάδι. Πάνω στα πράσινα έβαλα πλαγιαστά τα τσιπς πατάτας κι ανάμεσα τομάτας (αν έχετε, βάλτε, κολοκυθάκια και κομμάτια ελιάς). Ράντισα με λαδάκι, αλάτι και μπαχάρια τον πατατόγυρο.
    Επανέλαβα τρεις φορές τον πράσινο γύρο με τσιπς πατατόγυρου κ.λπ., ράντισμα και πράσινο. Τον τελευταίο πράσινο γύρο στόλισα με μεσοκομμένα ντοματίνια. Έριξα το τελευταίο λάδι, με όλα τα μπαχαρικά, τα φωτογράφησα, τα σκέπασα με λαδόκολλα και έβαλα το ταψί στο φούρνο για 20-25 λεπτά στους 180 βαθμούς
    Για ποια νηστεία μου μιλάτε; Κόψτε την σε μεγάλα τρίγωνα και σερβίρετε με την επίπεδη τρυπητή κουτάλα. Κρασάκι; κατά βούληση ή τσίπουρο και ...
   Καλά Χριστούγεννα !
Στην αγία Τριάδα Αιμιλιανού

13 του Ιούνη 2022
    Από τότε, που έφερε το εκκλησάκι στο δρόμο του Αιμιλιανού Γρεβενών ο αείμνηστος αρχιμανδρίτης Γερβάσιος Ραπτόπουλος από τον Αιμιλιανό, κάθε χρόνο την ημέρα του αγίου Πνεύματος εκκλησιαζόμαστε εκεί.
    Αυτήν την ημέρα γιορτάζουμε την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος με θεία Λειτουργία στο μικρό εκκλησάκι, με αρτοκλασίες, αλλά και με μνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής του πατρός Γερβάσιου και των δικών του, αφού εκείνος έστησε το εκκλησάκι.
    Όλοι οι εκκλησιαζόμενοι ανάβουν έξω το κερί τους, μπαίνουν μέσα στο ναΐσκο, προσκυνούν τις εικόνες και βγαίνουν στη μεγάλη αυλή. Από κει ακούν τη θεία λειτουργία και περιμένουν να δουν έξω την αρτοκλασία.
    Το μνημόσυνο γίνεται άλλοτε εντός κι άλλοτε εκτός του ναού.
    Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τη φροντίδα, για όλα, των μοναχών από την οσία Ξένη. Ο κορονοϊός, όμως, τις αποδεκάτισε κι έτσι έγινε αισθητή η απουσία τους φέτος.
    Μας έλειψε κι η μικροφωνική συσκευή φέτος, που μεταφέρει την ψαλμωδία στην αυλή.

Όλη η κατάσταση είναι ονειρεμένη, σαν να βρίσκεσαι σε όνειρο. Η αγιογράφηση του μικρού ναού σε κρατάει σε έκσταση! Παντού εικόνες! Ούτε μια παλάμη αδειανή!
    Ο πατήρ Παύλος λειτούργησε εδώ για πρώτη φορά. Ευτυχώς, έχει δυνατή φωνή κι ακούγεται μέχρι την αυλή!
    Οι ψάλτες έγιναν πολλοί φέτος και δε χώρεσαν να χωθούν στην καμάρα του δεξιού ψαλτηρίου. Ο Ανδρέας, ο Γιάννης, ο Γιώργος, ο Λεωνίδας, ο Νίκος κι ο μαθητευόμενος Γιάννης.
    Απέναντι, στην άλλη καμάρα κάθησε ο παπά Χαρίσης (ο τελευταίος χωριανός εφημέριος).

Ο επίτροπος Ζήσης κι ο Χρήστος και όλο το τοπικό προσωπικό είχαν την οργάνωση και τη φροντίδα για όλα.

Όλοι μείναμε ευχαριστημένοι κι απολαύσαμε τη θεία λειτουργία, αλλά και τη φύση με τα πουλάκια να γλυκοκελαηδούν! Ήταν ξεχωριστή μέρα!
    Το άγιο Πνεύμα να μας φωτίζει όλους και να ξαναβρεθούμε εκεί του χρόνου!
Κυριακή Σταυροπροσκυνήσεως

27 του Μάρτη 2022
    Μεγάλη μέρα, σήμερα, για την εκκλησία μας! Μία από τις πέντε μεγαλύτερες μέρες νηστείας: α΄ Παραμονή των Φωτών - του Σταυρού, β΄ της Σταυροπροσκυνήσεως, γ΄ Μεγάλη Παρασκευή, δ΄ 29 Αυγούστου - αποκεφάλιση Ιωάννου του Προδρόμου και ε΄ 14 του Σεπτέμβρη - Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
    Αυτή τη μεγάλη μέρα της Σταυροπροσκυνήσεως τοποθέτησε η Εκκλησία μας στη μέση της Σαρακοστής για να τονώσει το ηθικό των νηστευόντων της περιόδου. Προσκυνώντας τον Τίμιο Σταυρό, θυμάσαι αυτά που πέρασε ο Κύριος για σένα και παίρνεις κουράγιο.
    Το εκκλησίασμα προσκύνησε με σεβασμό τον Τίμιο Σταυρό και κάποιοι με ευλάβεια κοινώνησαν των Τιμίων Δώρων.
    Ο σεβαστός εφημέριος των Αγίων Θεοδώρων, π. Παύλος Βασιλειάδης, είχε βοηθούς το Δημήτρη και το Στέργιο. Δυο αγαπητά απ' όλους παιδιά.
    Χρόνια πολλά, χωριανοί !
Πανηγύρισαν
τους Αγίους Θεοδώρους

11 του Μάρτη 2022
    Την παραμονή της γιορτής των Αγίων Θεοδώρων, Παρασκευή 1 του Μάρτη 2022, στον ίδιο χώρο-καφενείο, γυναίκες του χωριού μας μαζεύτηκαν και πανηγύρισαν με τον τρόπο τους την παραπάνω γιορτή.
    Σε ερώτησή μου - τι γιορτάζετε σήμερα; - οι Αγιοθεοδωρίτισσες απάντησαν πως απλά χαίρονται που γιορτάζει αύριο ο ιερός ναός των Αγίων Θεοδώρων με την ανάμνηση του θαύματος των κολύβων από τον άγιο Θεόδωρο. Έτσι, όπως σε κάθε γιορτή ναού ο κόσμος πανηγυρίζει την παραμονή το βράδυ, οι ίδιες πανηγυρίζουν απόψε τη γιορτή της εκκλησιάς μας.

Λογική απάντηση. Άλλωστε ανήμερα της γιορτής οι περισσότερες παραβρέθηκαν στην γιορτή του Ι. Ναού των Αγίων Θεοδώρων.
    Πρωτοστάτησε πάλι η Αστέρω με την Αννούλα και τη Δέσπω.
    Χρόνια πολλά Αγιοθεοδωρίτισσες και Αγιοθεοδωρίτες!
Ημέρα της Γυναίκας

8 του Μάρτη 2022
    Την "Ημέρα της Γυναίκας", με πρωτοβουλία της Αστέρως, μαζεύτηκαν για δεύτερη φορά οι Αγιοθεοδωρίτισσες στο ίδιο καφενείο για να γιορτάσουν επίσημα τη δική τους μέρα.

Καμιά δεκαριά όλες κι όλες, αλλά με κέφι, συναντήθηκαν, έφαγαν, ήπιαν, τραγούδησαν και χόρεψαν.
    Στο τέλος, η Άννα πρόσφερε σε όλες από ένα τριαντάφυλλο.
    Χρόνια πολλά, γυναίκες, και του χρόνου με υγεία και Ειρήνη!
Τσικνοπέμπτη
στους Αγίους Θεοδώρους Γρεβενών
α΄ Γυναίκες
Οι Αγιοθεοδωρίτισσες έκαναν το πρώτο βήμα : το τσίκνισαν μόνες τους στο καφενείο της Άννας!
Το δεύτερο υποθέτουμε πως θα είναι η ίδρυση Συλλόγου Γυναικών.
Χρόνια πολλά, Αγιοθεοδωρίτισσες!
Και του χρόνου με υγεία, χωρίς κοροναϊό και εισβολές!
β΄ Άντρες
Από τη μεριά τους οι άντρες σκόρπισαν παντού, ανάλογα με την ηλικία τους.
Κάποιοι πέρασαν καλά, μένοντας στα καταστήματα του χωριού και κάποιοι έφυγαν για την πόλη ή αλλού.
Προσωπικά, παρέμεινα στο χωριό με τους άντρες πάσης ηλικίας και πέρασα καλά με την παρέα μου στον Ηλία, με γαλατινιώτικο "χοντρό" (πρόβειο), μπουγιουρντί, ντόπιες τηγανιτές πατάτες και κρασάκι κόκκινο και λευκό.
Με την ευκαιρία βλέπαμε και τον Ολυμπιακό που, δυστυχώς, εκείνη τη βραδιά έχασε από την Αταλάντα.
Καλά να περνάμε όλοι !
Χρόνια πολλά και καλή Σαρακοστή !
Μεσάνυχτα παρά τέταρτο στα Γρεβενά
14 του Γενάρη 2022

Φτάσαμε χτες το βράδυ στους Αγίους Θεοδώρους Γρεβενών. Ήταν, όντως, η πιο κρύα μέρα! Πόσο μείον; Δε μου έμεινε χρόνος να σκεφτώ και να μετρήσω.
Βρήκαμε λίγα χιόνια στα οικόπεδα και λίγα στην άκρη του δρόμου. Ευτυχώς δε βρήκαμε μεγάλες ζημιές!
Το πρωί στις εννιά έξω από την πόρτα είχε -2.
Αυτή τη στιγμή έχει τρεις βαθμούς και μέσα, στη ζεστασιά του τζακιού και του καλοριφέρ, η γιαγιά ψήνει σπανακόπιτες και κουλουράκια για το λεβέντη μας, τον εγγονό, που θα καταταγεί φανταράκι στα Γρεβενά. Μου έσπασαν τη μύτη!
Πόσα να δοκιμάσεις; Αυτά που ψήνονται στην κουζίνα ή τα μανιτάρια και τα κάστανα στο τζάκι;
Το κάστανο θέλει κρασί και το μανιτάρι τσίπουρο. Γι΄ αυτά φρόντισε ο παππούς με τη βοήθεια του Θεού... Η γλυκιά ζέστη του τζακιού μας γλαρώνει...
Καλό φανταράκι, λεβέντη μου!
Πάω να κοιμηθώ ήσυχος απόψε. Από μεθαύριο θα μας φυλάς εσύ!
Ο παππούς σου
Λεωνίδας Λόλας
Πέρασε κι η Παναγιά !
16 Αυγούστου 2021
  Πλήθος κόσμου ήρθε και φέτος στο χωριό! Αρκετός ο κόσμος που βγήκε στα καφενεία, αλλά πολλοί έμειναν στα σπίτια τους ή προτίμησαν να συναντηθούν στις φιλικές και γειτονικές αυλές. Αρκετοί οι πιστοί στην εκκλησία ανήμερα της Παναγίας και στις Παρακλήσεις.
  Πολλά τα παιδιά στην παλιά Παιδική Χαρά και λίγα στη νέα. Τελικά, ήταν λανθασμένη η επιλογή της θέσης της Παιδικής Χαράς, αλλά και το εμβαδόν. Δυο μικροπαιδικές κούνιες για 50-70 παιδιά! Πού να χωρέσουν τόσα παιδιά;
  Οι καύσωνες μας επισκέφτηκαν δυο φορές. Ευτυχώς τα βράδια έπεφτε η θερμοκρασία και κοιμόμαστε.
  Τώρα, τα τριανταδυάρια μάς φαίνονται χαϊδέματα. Τα τελευταία βράδια παίρνουμε ζακετούλα και σκεπαζόμαστε με σεντόνι.
  Οι πρώτοι αδειούχοι ξεκίνησαν αποβραδίς για τις πόλεις και σήμερα εργάζονται. Η επιστροφή άρχισε.

Χρόνια πολλά σε όλους !
  Η Παναγία να μας βοηθήσει να ανταμώσουμε και πάλι με κανονικές συνθήκες στο χωριό μας!